AuthorDoublew
Je digitale marketing strategie future-proof maken
Het data ecosysteem veranderd. Regulaties zoals GDPR (general data protection regulation) en ITP (intelligent tracking prevention) limiteren de mogelijkheden voor bedrijven om hun advertenties via third-party cookies te tonen aan gebruikers. Het correct targeten van de doelgroep wordt steeds moeilijker door de regelgeving, beperkingen van browsers en adblockers. Google benoemt drie innovatieve manieren waarop je de privacy van de consument waarborgt en en marketingstrategie future-proof opstelt: het integreren van first-party data, diversifiëren van de marketingstrategie en nauwkeurig cross-channel modelleren.
First-party data integreren
Het effectief benutten van first-party data levert succesvollere, relevantere online ervaringen op en kan de omzet van een enkele advertentie zelfs verdubbelen. Door individuele online behoeften te herkennen groeit de relevantie. Een belangrijk punt is om alle klantdata (van een enkele campagne) te verzamelen en integreren op één platform. Het Google Cloud Platform biedt hier een waardevolle bijdrage. Met verschillende oplossingen zoals Side Wide Tagging, Data Import, Customer Match en Ads Data Hub behoud je de vrijheid en flexibiliteit om het in te richten naar jouw voorkeur en kun je optimaal gebruik maken van de beschikbare data.
Marketingstrategie diversifiëren
Door een gevarieerde marketingstrategie op te zetten limiteer je de gevolgen van de cookieloss. Voor nieuwe interacties met gebruikers groeit de rol van contextuele targeting. De gebruiker wordt bereikt op basis van gedrag in plaats van op gebruiker en zowel de omgeving als de content zijn van grote betekenis voor de advertentierelevantie. Voor het bereiken van terugkomende gebruikers zijn tools zoals Googles Customer Match een slimme vervanging voor third-party targeting, zodat er alsnog naar herkenbare patronen wordt gezocht om de juiste content voor te schotelen.
Nauwkeurige cross-channel modelleren
Er zijn drie hoofdredenen waarom het modelleren van en tussen verschillende kanalen bijdraagt aan een toekomstbestendige digitale marketingstrategie.
First-party data werven
Het verzamelen van first-party data van gebruikers kan op verschillende manieren gedaan worden. Sommige bedrijven kiezen ervoor om bepaalde informatie of producten achter te houden voor personen die niet zijn ingelogd. Anderen gaan voor een subtielere manier door aan te geven dat er persoonlijkere voorstellen gedaan kunnen worden als er een account wordt aangemaakt. Een derde mogelijkheid is het aanbieden van extra informatie en deals via de aanmelding voor een nieuwsbrief. Bedenk goed welke strategie het beste past bij jouw bedrijf en creëer meer onafhankelijkheid door bezoekers te stimuleren om first-party data af te staan.
De cookieloss oplossen
Een eerste belangrijke stap voor marketeers omtrent het verdwijnen van cookies is om het te erkennen en te kijken in hoeverre het impact heeft op de online performance. Heroverweeg bepaalde onderdelen van de digitale strategie. Uiteindelijk zullen alle browsers ITP toepassen, dus door de eventuele verandering in campagneresultaten te observeren kun je een lagere ROAS vermijden. Zorg daarnaast dat het verwerven van first-party data een grotere prioriteit wordt, omdat het advertenties en content persoonlijker en relevanter maakt.
Hardlopers en de community bijstaan in ongewone tijden
Iedere organisatie heeft een ongewone ervaring gehad met de komst van het coronavirus. De implementatie van digitaal bij bedrijven en het gebruik van digitaal bij consumenten is hard gegroeid. Een enkele industrie kon in sommige opzichten profiteren van de quarantainetijd. Duizenden mensen probeerden een individuele sport uit, waardoor hardlopen razend populair werd. Door slim en innovatief in te spelen op de situatie, maakte Brooks Running enorme sprongen op digitaal gebied, verhoogde het de betrokkenheid en droeg het bij aan het welzijn van de community.
Van e-commerce naar experience
Voor een bedrijf waar het merendeel van de verkoop in fysieke winkels plaatsvindt, is het een uitdaging om de consumenten te winnen op digitaal vlak. Door de digitale strategie om te gooien verzekerde Brooks Running dat gebruikers niet alleen voor de verkoop hun website vonden, maar ook voor relevante content en trainingstips. Het e-commerce platform maakt de transitie naar een experience platform, waar gebruikers en ambassadeurs elkaar motiveren en merkbetrokkenheid hoger is dan ooit.
Run happy at home
Brooks Running heeft tientallen ambassadeurs over de hele wereld die het merk vrijblijvend representeren. Doordat de fanatieke hardloop ambassadeurs hun volgers wilden aansporen om hard te lopen in tijden van COVID-19, ontstond op organische wijze in samenwerking met Brooks Running het #RunHappyAtHome initiatief. Consumenten werden gemotiveerd om actief te blijven en werkten naar digitale medailles toe als stimulans. Het enthousiasme voor het project groeide met de dag en bereikte tot negentig miljoen hardlopers. Ook retailers werkten mee door het initiatief te promoten. Toen de winkels weer open gingen konden duizenden deelnemers hun fysieke medaille ophalen bij geselecteerde retail winkels. Daarmee kwam er een geslaagd eind aan #RunHappyAtHome en groeide de online community van Brooks Running.
7.000 Paar schoenen voor de zorg
Om het welzijn van de community op een andere manier te verbeteren, heeft Brooks Running duizenden schoenen gedoneerd aan zorgpersoneel, dat dag en nacht door het ziekenhuis loopt. De organisatie verstrekte wereldwijd zeven duizend paar om ervoor te zorgen dat zorgmedewerkers goede ondersteuning hebben tijdens de lange werkdagen. Een genereus geschenk dat goodwill creëerde bij bestaande en nieuwe klanten van Brooks Running.
[ad_2]
0 Comments
Your email address will not be published. Required fields are marked *