Welkom bij de Blog berichten

Op 22 juli 2019 In Schrijven

Branding van een merk, producten of diensten is een uitdaging. Allereerst voor de producent die het ontwikkelt en maakt. Wat is en doet het, welk voordeel biedt het de koper cq. gebruiker? De grote uitdaging voor een verkoper ligt in de presentatie van producten en diensten. Het begint natuurlijk met een duidelijke foto van het product, die een een emotioneel positieve klantervaring moet geven. Maar minstens zo belangrijk is een compleet mogelijke productinformatie. Als de informatie niet klopt of onduidelijk is, dan is de kans vrij groot dat een klant niet overgaat tot een koop. Het onderzoeken, bekijken en kopen van…

Op 31 juli 2019 In Schrijven

Hoe vaak ontstaan er in het dagelijks leven geen misverstanden of irritatie over wat men wel of niet bedoelt. Door veel meer te zeggen of te schrijven over zaken dan nodig is krijg je een onduidelijkheid. Voor velen is het dan herkenbaar dat het beoogde doel niet wordt bereikt en het bericht contraproductief wordt. Gebruik woorden met een gevoelswaarde Door strategisch gebruik te maken van de emotionele lading van woorden, kunnen we onopgemerkt het gevoel van de lezer bij de tekst beïnvloeden. Door creatief gebruik, van zeer overdreven tot subtiel, kun je het effect bereiken. We verbinden woorden aan de…

Op 31 december 2019 In Website

Published on September 4, 2017 Lesley van Opstal 🎯Recruiting talent for the future! | HR-enthousiasteling I Guest Speaker Wanneer je werkzoekende bent loop je regelmatig tegen een ondefinieerbare muur op. “Je bent overgekwalificeerd!” Deze drogreden wordt te vaak gehoord en het klinkt als een holle term die niet te specificeren is, omdat deze voornamelijk bestaat uit angst voor een harde werker.  Eerder gedemotiveerd? Volgens John Sullivan is er geen aantoonbaar bewijs dat overgekwalificeerde mensen snel gedemotiveerd raken om vervolgens organisaties verlaten. Volgens hem is deze stelling gebaseerd op een oude mythe en stereotypes. Ook haalde The Journal of Applied Psychology deze stelling onderuit. In…

Op 11 maart 2020 In Marketing

How to Promote Your Business Locally Advertise with local audience targeting. Create a blog strategy catering to a local audience. Post locally appealing content to social media. Get set up with online directories. Be involved in the community. Create a loyalty program. Build an email list. Use traditional methods. 1. Advertise with local audience targeting. Online advertising is one of the main ways to show up in local searches. In fact, you should use both social media and search engine advertising to promote your business locally. With local advertising, you’ll have to set up location targeting and write copy that…

Op 11 maart 2020 In Blog

Medelander let op uw zaak Het zijn rare tijden met wat er nu gebeurt met een nieuw Coronavirus. We hebben eerder met SARS en MERS kennisgemaakt en hopelijk daarvan wat geleerd. Infectieziekten zijn een fascinerend “kindje” van mij geworden en ik heb zowel persoonlijk als zakelijk heel wat geleerd over de schade die virussen, bacterieen en schimmels kunnen aanrichten. Ik heb voor verdere uitleg twee  artikelen bijgesloten. Een algemeen artikel over het coronavirus (wikipedia, John Hopkins University en een verslag gepresenteerd door Prof. Mazen Kherallah op ICU Reach. Wat ik persoonlijk merk is dat men weinig aandacht schenkt aan preventie van…

Op 11 maart 2020 In Blog

Bij het zoeken naar een baan ontkom je niet aan het fenomeen “DE RECRUITER”. Met name in dit digitale tijdperk wordt je voornamelijk via LinkedIn (maar ook Facebook voor de carnavaleske foto’s) gescout, beoordeeld en mogelijk dan opgebeld voor jouw belangstelling in de “beter dan wat je nu hebt” functies. Persoonlijk heb ik met veel en verschillende recruiters kennisgemaakt en wil wel eens lief en leed delen met anderen. Het algemene credo van de recruiter luidt: Kandidaten zijn er om af te laten vallen (en daar moet je dus tegen kunnen) Welke recruiters kom je in het leven tegen? De…

Op 30 maart 2020 In Blog

Dit is de begintekst op mijn website Doublew-Counsultancy.nl die ik vorig jaar voor de Corona epidemie heb geplaatst. Momenteel is deze kreet en de boodschap daarin actueler dan ooit door de huidige berichtgeving vanuit de overheid, RIVM en de winkels naar de bevolking. Je hoeft geen communicatie expert te zijn om de impact en (on)duidelijkheid van de berichten rondom het Corona virus te kunnen beoordelen. Zowel de minister-president als de verantwoordelijke ministers zijn uitermate wollig en niet in lijn met de het adviserende RIVM. Kabinet geeft aan dat kinderen gewoon buiten kunnen spelen (waarom zijn de scholen dan dicht?) het…

Op 24 juni 2020 In Schrijven, Website

Static marketing content is as outdated as print-only newspapers. Just as day-old newspapers become litter in the streets, static digital content is useless to the average reader. With such an inundation of static marketing content, one piece hardly stands out from others, meaning brands blend and ideas fade.

Op 25 juni 2020 In Marketing

Dictionary.com defines marketing as, “the action or business of promoting and selling products or services, including market research and advertising.”